Stres potrafi naprawdę wyniszczyć organizm człowieka. Przez notoryczne denerwowanie się i nietrzymanie nerwów pod kontrolą, możemy nabawić się poważnych problemów, w tym różnorodnych chorób – na przykład dolegliwości sercowych, depresji, stanów przygnębienia, anemii, zaburzeń psychicznych itd. Warto zatem przeciwdziałać sytuacjom tego typu w naszym życiu, a możliwe jest to dzięki opanowaniu i utrwaleniu kilku sprawdzonych technik profilaktyki antystresowej. O nich nieco więcej dowiesz się bezpośrednio z naszego wirtualnego poradnika.

Jak radzić sobie ze stresem?

Uświadomienie

Najważniejsze jest, aby przewlekle stresujący się uświadomił sobie jasno i konkretnie, co dokładnie wywołuje w nim taki stan napięcia. Należy zatem poznać wszelkie czynniki stresogenne i w konsekwencji tego będziesz mógł podjąć się skutecznej walki z nimi, w celu wyeliminowania ich z Twojego życia. Pomyśl, co najbardziej Cię denerwuje, z czym masz kłopot, a później na tej podstawie stwórz listę. Wypunktuj wszystko i pozostań ze sobą samym w stu procentach szczerym!

Rób, co musisz

Bardzo często nawet nietrudne zajęcie zawodowe, obowiązki które nie przekraczają naszych zdolności intelektualnych czy też praca, którą lubimy i w jakiej świetnie sobie radzimy, wywołują w nas panikę i stres. Z czego to wynika i jak to możliwe? Bardzo często za taki stan rzeczy winny jest nadmiar tych obowiązków i przesyt pracy. Jeżeli nawet masz kilka prostych, ale jednak kilka zadań do wykonania i najzwyczajniej w świecie się z nimi nie wyrabiasz, zaczynasz odczuwać presję czasu. To natomiast jest kolejną dawką stresu.

Nie odkładaj

Najgorsze, co może być to odkładanie wszystkiego na wieczne „później”. Żyj według wręcz odwrotnej zasady – co masz zrobić jutro, zrób dziś. Wtedy nie będzie Ci się piętrzyło w głowie, ile jeszcze pracy i zajęć przed Tobą, a Tobie kompletnie brak na to sił.

Organizuj

Nie żyj spontanicznie, jeżeli chodzi o kwestie zawodowe. Spontaniczność jest fajna raz na jakiś czas, ale nie sprawdza się w dzisiejszych, zaganianych czasach, kiedy wiecznie gdzieś pędzimy i popadamy w pracoholizm. Staraj się ustalać plany – tygodniowe, miesięczne cele, dzienne harmonogramy do wykonania. Wtedy możesz z wszystkiego się wywiązać, bo realnie oszacujesz czy zmieścisz się z danymi obowiązkami w czasie. Osoby zorganizowane mają dużo więcej przyjemności w życiu, bowiem mają na nie zwyczajnie czas!

Nie spóźniaj się

Wystarczy, że opóźnisz pierwszy z obowiązków i nie wyrobisz się w czasie, a już pójdą za tym i kolejne czynności, z jakich nie wywiążesz się tak, jak to pierwotnie planowałeś. W konsekwencji tego dopadnie Cię panika i stres nasili się. Wyjdź zatem wcześniej z domu, wylicz dokładnie czas, jaki na coś potrzebujesz, lepiej poświęć pięć czy dziesięć minut, aby być wcześniej niż się spóźnić.

Po kolei

Nie zabieraj się jednocześnie za kilka różnych rzeczy do zrobienia. Nie jest to wskazane, bo przecież nie dasz rady być wielofunkcyjny jak komputer czy maszyna. Zacznij robotę od tego, co pójdzie Ci szybko, co będzie dla Ciebie łatwe i stosunkowo przyjemne. Dopiero później zasiądź do trudniejszej rzeczy. Dlaczego akurat w takiej kolejności? Bo nie zmarnotrawisz czasu, nie wyrabiając się z tym, co banalne i drobne, a wręcz odwrotnie – obrobiony z drobiazgami będziesz optymistycznie nastawiony do trudniejszego wyzwania.

 

 

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here