Psychoterapia psychodynamiczna czy może praca innym nurtem?

Psychoterapia psychodynamiczna

Do specjalistów jakim są psychoterapeuci, zgłaszają się pacjenci z różnymi problemami i trudnościami z jakimi zmagają się w swoim życiu. Czy dla każdego z nich należy dobrać określony nurt pracy? Czy psychoterapia w podejściu psychodynamicznym będzie bardziej odpowiednia niektórych dolegliwości? Co jest istotnym czynnikiem leczącym w psychoterapii indywidualnym? 

Psychoterapia psychodynamiczna – dla kogo?

Terapia psychodynamiczna cechuje się pracą na przeniesieniu i relacji jaka łączy psychoterapeutę z pacjentem. Jest to typ psychoterapii stosunkowo „głębokiej” i wnikliwej, odwołującej się często do przeszłych i teraźniejszych wydarzeń z życia pacjenta, sposobu ich przeżywania, emocji jakie im towarzyszyły. Czas pracy i długość procesu w nurcie psychodynamicznym nie należą do krótkich. Terapia może trwać od kilku miesięcy do kilku lat. Trudno uśrednić potrzebny czas- wszystko zależy od tego nad czym chcesz i powinieneś pracować. Niezależnie od tego jakich technik używa Twój psychoterapeuta, skuteczność psychoterapii psychodynamicznej zależy od tego jak bardzo jesteś osobą otwartą na punkt widzenia Twojego psychoterapeuty i gotową do zastanawiania się nad jego komentarzami, nawet gdybyś miał ostatecznie je odrzucić. Bardzo ważne jest też to czy dobrze czujesz się ze swoim psychoterapeutą psychodynamicznym i czy potrafisz się z nim porozumieć, czy chcesz nawiązać z nim dobrą relację. Upraszczając: zastanów się czy „lubisz” swojego psychoterapeutę. Pamiętaj, że większość odpowiedzialności za to czy terapia się powiedzie leży po Twojej stronie. Mówi się, że terapia jest spotkaniem z samym sobą w obecności terapeuty. Warto przemyśleć sens tego stwierdzenia, może on być odkrywczy i doprowadzić Cię do zaskakujących wniosków.

Dolegliwości do pracy podejściem psychodynamicznym

Nurt psychodynamiczny, w dużym uproszczeniu sprowadza się nad trzema obszarami, które są ze sobą nierozerwalnie związane: nieświadomością, emocjami i relacjami. Zakłada się, że podejście psychodynamiczne pomaga nam lepiej poznać siebie samych, co działa lecząco. W tego rodzaju pracy mamy okazję pochylić się nad swoją teraźniejszością w kontekście przeszłości- czyli przeanalizować jak nasze wcześniejsze doświadczenia nas ukształtowały. Zastanawiamy się nad swoimi emocjami, które pojawiają się w ważnych dla nas relacjach- zarówno tych przeszłych jak i obecnych, nad wzorcami, które w tych relacjach powielamy. Ważna jest też nasza relacja z samym sobą. Psychoterapia psychodynamiczna to praca „u źródła”- różne objawy są w niej interpretowane, dzięki czemu możliwe jest wyeliminowanie ich przyczyny, a nie tylko samego skutku- czyli objawu manifestowanego. Do tych ostatnich zaliczać się mogą: depresja, lęki, objawy psychosomatyczne, niskie poczucie własnej wartości, zaburzania osobowości, nerwice, niezadowolenie z życia. Mogą to być również takie trudności jak np. problemy w relacjach z innymi ludźmi, problemy w pracy czy nawet pracoholizm. Rodzaj terapii psychodynamicznej, jak widać pozwala na pracę nad szerokim spektrum trudnych przeżyć psychicznych, które dotyczą pacjentów w codziennym życiu.

Psychoterapeuta psychodynamiczny i jego rola

Zadaniem terapeuty w podejściu psychodynamicznym jest uważne słuchanie pacjenta, wskazywanie mu sprzeczności- tak zwanych konfliktów intrapsychicznych. Terapeuta psychidynamiczny wspólnie z pacjentem poszukuje ich źródła- w tym celu analizuje przeszłość jaką pacjent ma za sobą, pomaga w nazywaniu i wyrażaniu emocji związanych zarówno z nią jak i z relacją terapeutyczną. Psychoterapeuta czuwa by ta relacja była „dobra”, dająca poczucie bezpieczeństwa, co prowadzi z kolei do korektywnego przeżycia. Naprawienia tych obszarów w relacjach, w których pacjent ma trudności. Zdarza się, że terapeuta konfrontuje pacjentów w różnoraki sposób, co może wywołać chwilowe uczucie smutku lub złości. Ważne by te emocje również móc omawiać bezpiecznie w terapii, co z kolei wzmacnia relację terapeutyczną. Analiza zjawiska przeniesienia to praca właśnie nad tymi emocjami, które pacjent przeżywa w kierunku terapeuty, a które mogą wiązać się z jego doświadczeniami z przeszłości. Rolą psychoterapeuty psychodynamicznego jest zinterpretowanie tych uczuć i nadać im sens.

Pomoc w opracowaniu artykułu: Dobra Przestrzeń Psychoterapia Małgorzata Iwańczyk- Gabinety psychoterapii psychodynamicznej: ul. Kościelna 1/5 44-100 Gliwice, ul. Rymera 4/12 40-048 Katowice

Notariusz – czym się zajmuje i jakie dokumenty u niego sporządzimy?

0
Notariusz

Nieruchomości wiążą się ze skomplikowaną papierologią. Jest to szczególnie widoczne podczas przepisywania mieszkania czy też podpisywania notarialnej umowy najmu. Czym zajmuje się notariusz? Jakie dokumenty możemy sporządzić u notariusza? Odpowiedzi na te pytania znaleźć można w poniższym artykule, do którego przeczytania serdecznie zapraszamy wszystkich zainteresowanych czytelników.

Czym zajmuje się notariusz?

W pierwszej kolejności należy zastanowić się nad tym, czym tak właściwie zajmuje się notariusz. Otóż jest to osoba, która wykonuje zawód zaufania publicznego. Dokonuje ona czynności zgodne z wolą stron. Warto zdawać sobie sprawę z tego, że katalog czynności, które mogą zostać dokonane u notariusza, jest identyczny w całym kraju, dlatego też różnorodne miejscowości w tym przypadku nie mają żadnego znaczenia. Oczywiście z notariuszem słusznie kojarzy nam się dokumentowanie umów dotyczących nieruchomości. Najczęściej są to papiery związane ze sprzedażą, darowizną czy też wynajmem. Z pewnością godnym uwagi notariuszem w Warszawa Wola jest ten, który znajduje się na stronie https://www.kancelaria-notarialna.net/.

Jakie dokumenty możemy sporządzić u notariusza?

Dość zastanawiająca może okazać się kwestia tego, jakie dokumenty jesteśmy w stanie złożyć u takiej osoby. Otóż notariusz umożliwia zawiązanie spółki, sporządzenie testamentu czy też aktu pełnomocnictwa. Nie wszyscy jednak zdają sobie sprawę z tego, że w takim miejscu możliwe jest załatwienie spraw spadkowych poprzez sporządzenie aktów poświadczenia dziedziczenia. Tego typu możliwość istnieje od 2008 roku. Zanim dokonamy jakichkolwiek czynności, warto wcześniej umówić się na informacyjne spotkanie. Przedstawiana jest bowiem sprawa, która miałaby zostać załatwiona. Zanim jednak wybierzemy się osobiście, niektóre informacje możemy uzyskać w sposób telefoniczny. Dodatkowo pamiętajmy o tym, aby każdorazowo zabierać ze sobą dokumenty, które mogą dotyczyć danej sprawy.

Jednolity Plik Kontrolny – co warto wiedzieć na ten temat?

0
Jednolity Plik Kontrolny

Jednolity Plik Kontrolny JPK to duże ułatwienie dla przedsiębiorców. Umożliwia sprawne przeprowadzenie rozliczeń podatkowych. Sprawdź, co jeszcze warto wiedzieć na ten temat!

Plik JPK to duże ułatwienie w kwestii rozliczeń kosztowo-przychodowych w firmie. To ogromna pomoc w przypadku prowadzenia ksiąg podatkowych. Takie rozwiązanie usprawnia również przeprowadzanie kontroli podatników. Jeżeli chcesz zapoznać się z ciekawymi informacjami na temat JPK, koniecznie przeczytaj nasz artykuł.

Plik JPK – czym jest?

Plik JPK (Jednolity Plik Kontrolny) jest zbiorem danych, które zostały utworzone przez eksport danych z informatycznych systemów przedsiębiorcy. JPK zawiera informacje na temat wszystkich operacji gospodarczych, dokonanych przez dany podmiot w określonym czasie. Jednolity Plik Kontrolny stanowi więc elektroniczną postać ksiąg podatkowych, prowadzoną przy użyciu programów komputerowych. Musi on mieć określoną strukturę, aby możliwe było wydobycie z niego konkretnych danych (np. dla Urzędu Skarbowego lub Ministerstwa Finansów). Jednolity Plik Kontrolny składa się z 7 struktur. Są to: księgi rachunkowe, magazyn, wyciąg bankowy, faktura VAT, ewidencja zakupu i sprzedaży VAT, księga przychodów i rozchodów oraz ewidencja przychodów.

Jednolity Plik Kontrolny JPK – kogo obowiązuje?

Jednolity Plik Kontrolny musi zostać wysłany przez kilka grup podmiotów, będących czynnym płatnikiem podatku VAT. Są to m.in. mikroprzedsiębiorcy, którzy zatrudniają od 0 do 9,99 pracowników, a ich obroty wynoszą do 2 mln euro netto w co najmniej jednym z ostatnich dwóch lat obrotowych. Do wysłana JPK są również zobowiązani mali przedsiębiorcy, zatrudniający od 10 do 49,99 pracowników (obroty do 10 mln euro netto) oraz średnich przedsiębiorcy, którzy zatrudniają od 50 do 249,99 pracowników (obroty netto do 50 mln euro). JPK musi również wysłać każdy duży przedsiębiorca, który zatrudnia od 250 pracowników wzwyż (obroty na poziomie powyżej 50 mln euro netto).

Plik JPK – zalety

Jednolity Plik Kontrolny JPK to rozwiązanie, z którego wynika wiele korzyści. Jedną z nich jest lepsza komunikacja pomiędzy podatnikami. JPK usuwa bariery związane z przekazywaniem danych w formie elektronicznej. Ułatwia przesyłanie dokumentów np. do Urzędu Skarbowego. Dodatkowo usprawnia prowadzenie kontroli podatników, a także obniża koszty prowadzenia kontroli. Dzięki JPK łatwiejsze jest wykrycie i przeciwdziałanie nieprawidłowościom, takim jak unikanie opodatkowania lub wyłudzenia VAT. W przypadku pliku JPK możliwe jest oznaczenie opcjonalne dokumentów sprzedaży.

Jednolity Plik Kontrolny i VAT – zmiany od 1 lipca 2021 r.

1 lipca 2021 r. pojawił się szereg zmian w działaniu pliku JPK i ewidencji VAT. Są to przede wszystkim:

  • Faktury uproszczone nie będą wykazywane w JPK V7. Osobno będą dokumentowane tylko faktury o wartości powyżej 450 zł.
  • Zmiana dotycząca tzw. ulgi na złe długi (pliki będą zawierać dodatkowo termin płatności oraz datę dokonania zapłaty).
  • Brak konieczności dokumentowania każdej transakcji dotyczącej przejazdu autostradą lub przewozu środkami komunikacji publicznej.
  • W JPK VAT pojawi się oznaczenie, za pomocą którego podatnik będzie zobowiązany poinformować organ o transakcjach pozaunijnych z wykorzystaniem interfejsów elektronicznych.
  • Nowe oznaczenia za pomocą kodów GTU (dotyczące grup towarów i usług z branż, które są szczególnie narażone na nadużycia podatkowe).

Jednolity Plik Kontrolny JPK to duże ułatwienie dla podatników. Umożliwia przeprowadzanie kontroli rozliczeń kosztów i przychodów w firmach drogą elektroniczną. Pozwala również na sprawną komunikację pomiędzy urzędami skarbowymi a Ministerstwem Finansów.

SCRUM Master w praktyce

0
SCRUM Master w praktyce

Zarządzanie projektami w IT – ze względu na gwałtowny rozwój technologii i duże zapotrzebowanie na oprogramowanie – wymaga coraz częściej odchodzenia od modelu kaskadowego (Waterfall) na rzecz zarządzania zwinnego. Najpopularniejszą metodyką pracy Agile jest Scrum, a najważniejszą osobą wspierającą zespół w realizacji pracy zwinnej – Scrum Master. Osoby, które chcą nauczyć się prowadzić projekt według metodyki Scrum mogą wziąć udział w warsztacie organizowanym przez Academy of Business.

Kaskadowe zarządzanie projektami vs. zarządzanie zwinne

Waterfall, czyli kaskadowe zarządzanie projektami, nadal świetnie sprawdza się w przypadku dużych i skomplikowanych procesów, gdzie ustrukturyzowanie całego projektu i regularny audyt na poszczególnych etapach jego realizacji pozwala na dostarczenie oprogramowania w wyznaczonym czasie. Coraz częściej jednak wygrywa paradygmat filozofii Agile – czyli stawianie na elastyczność i transparentność, bez dokładnego planowania przebiegu projektu na samym początku. W przypadku projektów zarządzanych w ten sposób proces jest podzielony na krótkie etapy, dzięki czemu możliwe jest wprowadzanie – w zależności od potrzeb – częstych korekt i zmian. Zespoły pracujące w ten sposób samodzielnie decydują, jak wykonują swoją pracę, jaki jest ich priorytet, a także jak testują oprogramowanie, nad którym pracują.

Scrum Master – jaka jest jego rola?

Jednym ze sposobów realizacji metodyki pracy Agile jest Scrum. Najważniejszą rolę pełni Scrum Master, który wspiera zespół w realizacji pracy zwinnej. Z racji tego, że zespoły pracujące według metodyki Scrum są w ogromnym stopniu samodzielne, Scrum Master ma raczej pomagać zespołowi w znalezieniu najlepszych rozwiązań, ale jednocześnie – nie narzucając ich. Rolą osoby na tym stanowisku jest wspieranie zespołu i stwarzanie im jak najlepszych warunków do pracy, a także rozwiązywanie problemów, które blokują zespół w sprawnym realizowaniu zadań. Scrum Masterzy to zatem osoby pełniące niezwykle istotną rolę – aktywnie wspomagają pracę zespołu nad projektem jednocześnie pozostawiając im swobodę co do kolejności zadań czy sposobu ich realizacji. Dzięki temu zespół może skupić się na tym, co potrafi najlepiej – mając jednocześnie świadomość, że w razie wystąpienia problemów Scrum Master zrobi wszystko, by pomóc je rozwiązać.

Jakie umiejętności powinien posiadać Scrum Master?

Należy pamiętać, że celem Scrum Mastera jest przede wszystkim wdrożenie Scruma. To on jest odpowiedzialny za dostosowanie Scruma – mając na względzie zarówno samą istotę Scruma jak i sposób funkcjonowania organizacji, w której pracuje. Oprócz tego Scrum Master identyfikuje najczęściej nie tylko potrzeby swojego zespołu, ale również – klientów i wspomnianej organizacji.

Scrum Mastera często określa się mianem przywódcy służebnego – czyli z jednej strony takiego, który ma cechy przywódcze i prowadzi swój zespół we właściwym kierunku, a z drugiej – przede wszystkim wspiera go w codziennej pracy.

Warsztaty z prowadzenia projektu według metodyki Scrum

Osoby, które chcą nauczyć się prowadzić projekt według metodyki Scrum powinny wziąć udział w warsztacie organizowanym w ramach Academy of Business, czyli „Zapoznanie z praktycznym sposobem zarządzania projektu SCRUM. Praktyczny przewodnik dla PM-a IT”.  W ramach szkolenia dowiedzą się m.in., jakie są metody i frameworki Agile, jak sprawdzać postęp projektu, optymalizować pracę, zwiększać wydajność zespołów czy minimalizować straty. Oprócz tego nauczą się także szacować, planować i zawierać kontrakty czy jak najlepiej wykorzystać budżet. Z pełnym programem warsztatów można zapoznać się na stronie https://www.academyofbusiness.pl/pl/szkolenia/scrum-master-w-praktyce,398/.

W szkoleniu mogą wziąć udział zarówno managerowie jak i programiści, testerzy i inne osoby zaangażowane w proces wytwarzania oprogramowania. Wiedza zdobyta na warsztatach pomoże realizować projekty efektywniej i skuteczniej, przy jednoczesnym podniesieniu jakości samego oprogramowania. Oprócz tego udział w warsztacie pozwoli uczestnikom na zdobycie wiedzy jak uniknąć najczęściej popełnianych błędów. Warsztat bazuje na praktycznym, ponad dziesięcioletnim doświadczeniu ekspertów, którzy zaprezentują zestaw narzędzi i zasad umożliwiający prowadzenie projektu informatycznego w sposób zwinny i dostosowany do potrzeb zarówno klienta jak i samego zespołu.

Firmy, które chcą wyróżnić się na rynku i zdobyć przewagę nad konkurencją, powinny rozważyć inwestycję w szkolenie dla pracowników, którzy mają zarządzać projektami IT.

Artykuł sponsorowany.

Kwota wolna od podatku w trzech krokach

0
Kwota zmniejszająca podatek

Kwota wolna od podatku jest związana z legalną możliwością obniżenia zobowiązania podatkowego, a przy dochodach do 8000 zł nawet uniknięcia opodatkowania w pełni. Kwota wolna od podatku dotyczy podatku dochodowego od osób fizycznych – a kwestie te reguluje Ustawa z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 1128 z późn. zm.). Jak w prostych trzech krokach ustalić kwotę wolną od podatku, jej wysokość i jak z niej skorzystać?

Krok pierwszy: Skala podatkowa – definicja i zasady

Kwota wolna od podatku jest ściśle powiązana ze skalą podatkową opisaną w art. 27 Ustawy o PIT. Zgodnie z nim podatek dochodowy oblicza się według dwustopniowej skali zależnej od podstawy obliczenia podatku w złotych. Zgodnie z art. 26 podstawa opodatkowania stanowi dochód podatnika po odliczeniu ustalonych kwot. W przypadku podstawy obliczenia podatku do 85 528 złotych podatek wynosi 17% minus kwota zmniejszająca podatek. W przypadku drugiego poziomu skali podatek wynosi dla podstawy obliczenia podatku w złotych ponad 85 528 złotych 14 539 zł 76 gr +32% nadwyżki ponad 85 528 zł minus kwota zmniejszająca podatek.

Krok drugi: Kwota zmniejszająca podatek – kwoty i obliczenia

Kwota wolna od podatku w trzech krokach

Drugim bardzo ważnym elementem związanym z kwotą wolną od podatku jest kwot zmniejszająca podatek. Kwota ta również została przez ustawodawcę uzależniona od podstawy obliczenia podatku i umożliwia zmniejszenie zobowiązania podatkowego do podstawy obliczenia podatku (dochodów) na poziomie maksymalnym 127 000 zł. Największy rodzaj preferencji uzyskają podatnicy osiągający najniższe dochody. W przypadku podstawy obliczenia podatku nieprzekraczającej kwoty 8000 zł kwota zmniejszająca podatek wynosi 1360 zł. W przypadku odstawy obliczenia podatku wyższej od 8000 zł i nieprzekraczającej kwoty 13 000 zł kwota zmniejszająca podatek wynosi 1360 zł pomniejszone o kwotę obliczoną według wzoru: 834 zł 88 gr × (podstawa obliczenia podatku – 8000 zł) ÷ 5000 zł. Dla osób których podstawa obliczenia podatku wynosi od 13000 zł do kwoty nieprzekraczającej 85 528 kwota zmniejszająca podatek wynosi 525 zł 12 groszy. W przypadku podatników osiągających podstawę obliczenia podatku powyżej 85528 złotych i nieprzekraczającej kwoty 127000 zł kwota zmniejszająca podatek wynosi 525 zł 12 gr pomniejszone o kwotę obliczoną według wzoru: 525 zł 12 gr × (podstawa obliczenia podatku – 85 528 zł) ÷ 41 472 zł.

Krok trzeci: Przykłady i praktyka

W praktyce aby skorzystać z kwoty wolnej od podatku podatnik nie ma obowiązku składać żadnych dodatkowych wniosków czy informacji. W przypadku obliczenia na przykładach:

  1. dochody 8000

kwota zmniejszająca podatek powinna zostać obliczona na poziomie 1360 zł,

podatek 17% wyniesie 1359,83 zł,

w tym wypadku podatek wynosi taką samą wysokość jak kwota zmniejszająca podatek

podatnik nie będzie miał więc obowiązku zapłaty podatku

  1. dochody 130 000

W przypadku kwoty wyższej niż 127 000 zł podatnik nie ma możliwości skorzystania z kwoty wolnej od podatku – w tym sensie, że kwota wolna od podatku wyniesie „0”.

Medycyna estetyczna Lublin – dlaczego warto się na nią zdecydować?

Medycyna estetyczna Lublin

Ostatnimi czasy medycyna estetyczna cieszy się coraz większą popularnością. Jest to zdecydowanie bezpieczniejsze i mniej inwazyjne rozwiązanie niż powszechnie znana chirurgia plastyczna. Na tego typu zabiegi decydują się zarówno kobiety, jak i mężczyźni. Jakie zalety medycyny estetycznej możemy wyróżnić? Które zabiegi medycyny estetycznej są godne uwagi? Odpowiedzi na te pytania znaleźć można w poniższym artykule, do którego przeczytania serdecznie zapraszamy wszystkich zainteresowanych czytelników,

Jakie zalety medycyny estetycznej możemy wyróżnić?

Zanim rozpoczniemy dalsze dywagacje na temat medycyny estetycznej, warto chwilę zastanowić się nad zaletami związanymi z zaletami medycyny estetycznej. Przede wszystkim należy wspomnieć o tym, że tego typu zabiegi są w pełni bezpieczne dla naszego zdrowia. W konsekwencji możemy poprawić nasz wygląd skóry i zniwelować ewentualne niedoskonałości nie martwiąc się o aspekty zdrowotne. Drugą zaletą jest to, że uzyskany efekt charakteryzuje się subtelnością i naturalnością. W praktyce nie musimy więc obawiać się, że nagle nasz wygląd ulegnie diametralnym zmianom. Nie w sposób nie wspomnieć o tym, że każdy zabieg dostosowywany jest indywidualnie, w zależności od naszych preferencji i potrzeb. Umożliwia to uzyskanie satysfakcjonującego efektu końcowego. Wysokiej jakości usługi medycyny estetycznej Lublin znaleźć możemy na stronie http://felknerestetyczna.pl/medycyna-estetyczna/.

Które zabiegi medycyny estetycznej są godne uwagi?

W skład medycyny estetycznej wchodzi wiele różnych zabiegów, które wyróżniają się skutecznością i prostotą. Do najpopularniejszych zaliczyć możemy te odmładzające, upiększające i usuwające poszczególne niedoskonałości. Na usługi związane z poprawą wyglądu twarzy decydują się zarówno kobiety, jak i mężczyźni. Jednym z najpopularniejszych zabiegów jest powiększanie ust za pośrednictwem kwasu hialuronowego. Przykładowo wśród kobiet najczęściej spotykane są usługi redukcji cellulitu, mężczyźni korzystają z możliwości leczenia nadmiernej potliwości.

Usługi pogrzebowe – co należy o nich wiedzieć?

0
Usługi pogrzebowe

Usługi pogrzebowe bezpośrednio związane są ze specyficznymi czynnościami, które to podejmowane są w sytuacji, kiedy dana osoba umrze. W tych trudnych momentach konieczne okaże się skorzystanie z odpowiedniego zakładu pogrzebowego, który oferuje kompleksowe usługi. Jakie usługi wchodzą w skład zakładu pogrzebowego? Na co zwrócić uwagę wybierając usługi pogrzebowe? Aby uzyskać odpowiedzi na te pytania, serdecznie zapraszamy do lektury poniższego artykułu, który z pewnością rozwieje wszelkie wątpliwości czytelników.

Jakie usługi wchodzą w skład zakładu pogrzebowego?

Zakład pogrzebowy z reguły wykonuje wiele różnych czynności związanych z pochówkiem zmarłego. Wśród nich wyróżnić możemy te następujące: przechowywanie zwłok w chłodni, wynajem sali pożegnań, przygotowanie zwłok, wykopanie i zasypanie grobu, transport w dni powszednie, w weekendy i święta. Dodatkowo często możliwe jest przechowywanie urny z prochami. Koszt tej usługi liczony jest od każdej doby. Zakłady pogrzebowe często umożliwiają również transport księdza. Opłatę musimy uiścić również za umieszczenie trumny w grobie lub urny w grobie. Często specjaliści pomogą nam w regulowaniu formalności związanych z zasiłkiem pogrzebowym czy też z aktem zgonu w Urzędzie Stanu Cywilnego. Zakład pogrzebowy z reguły zajmuje się organizacją mszy, jak i również ekshumacją zwłok. Na terenie takiego lokalu znaleźć można trumny, urny, a niekiedy znicze i kwiaty. Rzetelne usługi pogrzebowe w Lublinie znaleźć można na stronie https://www.styks.com.pl/.

Na co zwrócić uwagę wybierając usługi pogrzebowe?

Wybór usług pogrzebowych z pewnością jest dla nas szczególnie trudny. Przede wszystkim zakład powinien charakteryzować się kompleksowością obsługi. Powinniśmy zwrócić uwagę na oferowane usługi i podjąć decyzję czy spełniają one nasze oczekiwania. Warto wybrać dogodną lokalizację, czyli taką, która znajduje się w pobliżu kościoła i cmentarza. Nie bez znaczenia jest kwestia kultury osobistej personelu. Pracownicy powinni także odpowiednio się prezentować i dbać o każdy najmniejszy szczegół ceremonii.

Jakie są zalety pożyczki bez BIK?

0
Jakie są zalety pożyczki bez BIK

Każdemu z nas może przydarzyć się nagła sytuacja, w której będzie potrzebował szybkiej pożyczki. Jednak co w przypadku, kiedy nasza historia kredytowa uniemożliwia zaciągnięcie kolejnego zobowiązania w banku? Wraz ze wzrostem zapotrzebowania, firmy pożyczkowe zaczęły poszerzać swoją ofertę. Takim właśnie przykładem jest pożyczka bez BIK. Jak działa pożyczka bez BIK i dlaczego warto ją wybrać?

Jak działa pożyczka bez BIK?

Biuro Informacji Kredytowej, czyli BIK jest bazą danych, która gromadzi informacje o wszystkich pożyczko i kredytobiorcach. Niezależnie od tego jak radzisz sobie ze spłatą zobowiązania, w bazie BIK pojawiasz się wraz z zaciągnięciem pierwszego kredytu lub pożyczki. Obejmuje to także linie kredytowe i zakupy na raty. Pozytywna historia kredytowa, która zapisuje się w bazie może przyczynić się do pozytywnego rozpatrzenia wniosku o kredyt. Natomiast przynależność do “czarnej listy”, czyli negatywny wpis w BIK niestety może zaważyć na decyzji odmownej.

Co zrobić w takim przypadku? Banki rygorystycznie podchodzą do pożyczkobiorców. Dokładnie sprawdzają historię kredytową wnioskodawcy i często decydują się na nie udzielenie kredytu. Inaczej działają firmy pożyczkowe, które do swoich klientów podchodzą nieco łagodniej. Na przykład żeby potwierdzić wiarygodność wnioskodawcy nie sprawdzają go w bazach BIK, ale mogą w zamian mogą poprosić o wyciąg z konta. Pożyczka bez BIK, to nic innego jak brak weryfikacji wnioskodawcy w bazach Biura Informacji Kredytowej.

Zalety pożyczki bez BIK

Pożyczka bez BIK https://pozyczkolog.pl/ należy do grona produktów finansowych, które można uzyskać online. To wygodna opcja dla osób, które nie mają czasu wybrać się po pożyczkę do siedziby stacjonarnej lub zależy im na czasie. Dużą zaletą tego rodzaju pożyczek jest krótki czas oczekiwania na rozpatrzenie wniosku i wydanie decyzji pożyczkowej. Pożyczki online udzielane są przez całą dobę, 7-dni w tygodniu, dlatego nie musisz czekać na konkretne godziny otwarcia placówki. Jednak największym atutem pożyczki bez BIK jest łagodniejszy scoring, dzięki któremu nawet jeśli posiadasz na swoim koncie niespłacone zobowiązania finansowe, to możesz dostać nową pożyczkę.

Co musisz zrobić, żeby dostać pożyczkę bez BIK? Na stronie wybranego pożyczkodawcy wypełnij wniosek o pożyczkę dla zadłużonych. Następnie poczekaj na rozpatrzenie wniosku. Gotówka w przypadku pozytywnej decyzji może trafić na Twoje konto w nawet 15 minut.

Na co zwrócić uwagę wybierając ofertę pożyczki bez BIK?

Decydując się na kolejną pożyczkę koniecznie sprawdź jej termin spłaty. Dla pożyczek krótkoterminowych najczęściej jest to 30 dni. Jednak ilość i wysokość rat zależy od kwoty, którą pożyczasz. Pamiętaj także żeby sprawdzić całkowity koszt pożyczki i porównaj go z przynajmniej kilkoma innymi ofertami. Oferty możesz porównać  na stronie https://pozyczkolog.pl/. Umieszczone propozycje zostały wybrane przez specjalistów, dzięki czemu możesz mieć pewność, że są to najkorzystniejsze oferty na rynku.

Pigułka wiedzy – zamki Iseo

0
zamki Iseo

Dom czy mieszkanie powinno zaspokajać tak ważną dla człowieka potrzebę bezpieczeństwa. Dlatego tak istotne jest, by dobrej jakości drzwi zewnętrzne miały odpowiednio zabezpieczony zamek i wkładkę. Na rynku mamy obecnie mnóstwo producentów i rozwiązań. Jedną z takich firm jest włoska marka Iseo, która specjalizuje się w zamkach i wkładkach do drzwi już ponad 50 lat, produkując w fabrykach w Europie. 

O firmie

Powstała w 1969 r. we włoskim miasteczku Pisogne, bardzo szybko stając się liderem branży zabezpieczeniowej na rynku krajowym, ale również zagranicznym. Oddziały znajdują się na całym świecie, produkcja natomiast tylko w fabrykach europejskich. Produkty tej marki to między innymi: zamki, wkładki aluminiowe oraz antywłamaniowe, kompleksowe rozwiązania kontroli dostępu oraz produkty elektromotoryczne. Sprawdzone rozwiązania antywłamaniowe, jak i wszystkie produkty firmy są nieustannie ulepszane, co daje klientom gwarancję bezpieczeństwa. 

Produkty oferowane przez Iseo

Wśród produktów tej włoskiej marki możemy znaleźć: systemy kontroli dostępu, systemy klucza, zamknięcia antypaniczne, zamknięcia awaryjne, zamki antywłamaniowe, wkładki bębenkowe, zamki do aluminium, zamki przeciwpożarowe. Poszukując zamków czy wkładek tej włoskiej firmy, można skorzystać z różnych sklepów internetowych na przykład swiatzamkow.pl

Jak dobrać zamek do drzwi?

Wybierając odpowiedni zamek do klamki należy zwrócić uwagę na kilka wymiarów, mianowicie: rozstaw zamka, odległość od czoła zamka do osi obrotu klamki, trzpień blokady, trzpień klamki. Oprócz tych oczywistych kwestii jak rozmiar zamka, ważny jest też aspekt wizualny. Drzwi wejściowe są wizytówką domu, ważne, by same drzwi, zamek i klamka pasowały wizualnie do wystroju. Aktualnie wybór drzwi i akcesoriów jest tak duży, że nie powinno stanowić problemu dopasowanie tych akcesoriów do reszty domu.

Koszt zamku do drzwi Iseo

Ceny wahają się w zależności od właściwości, jakie zamek posiada. Zwykłe zamki wpuszczane zaczynają się od kilkudziesięciu złotych. Natomiast takie z funkcją elektrozaczepu to koszt już około 300-400 zł. Wiele zamków robionych jest na zamówienie, ich cena zależy od konkretnych wymiarów podanych przez klienta. Zamki rozporowe wzmocnione wahają się w cenie 300 – 600 zł. Zamki antywłamaniowe wpuszczane kupimy już za 100 zł, ale są też takie, których cena waha się w okolicach 700 zł. Wkładki nabędziemy już w okolicach 100 zł. Jak widać rozpiętość cenowa jest duża, jednak na bezpieczeństwie nie można oszczędzać. Dobrej jakości zamek to również inwestycja na lata.

Artykuł napisany czerpiąc inforamcje ze strony https://swiatzamkow.pl/pl/producent/zamki-iseo-15

Co znajduje się w nowej strukturze jednolitego pliku kontrolnego?

0
Co znajduje się w nowej strukturze jednolitego pliku kontrolnego

Wprowadzenie JPK V7 to niewątpliwie jedna z najważniejszych zmian podatkowych w ostatnich latach i zarazem jedna z najbardziej kontrowersyjnych regulacji. Plik mimo funkcjonowania od zeszłego roku nadal budzi ogromne wątpliwości wśród podatników i księgowych. 

  1. Po co pojawił się JPK V7?
  2. Dotkliwe sankcje
  3. Co się zmieniło?

Po co pojawił się JPK V7?

Plik JPK funkcjonuje w polskim systemie podatkowym już od jakiegoś czasu, natomiast jest cały czas poddawany różnego rodzaju zmianom i modyfikacjom. Wprowadzenie JPK V7 było najważniejszą z dotychczas zastosowanych. Celem tej zmiany było według rządzących uproszenie obowiązków podatników VAT. Połączenie obowiązku wysyłki deklaracji VAT oraz pliku JPK VAT miało skrócić czas, który przedsiębiorcy i księgowi spędzają nad deklaracjami. Nowa struktura JPK V7 zakłada połączenie informacji wykazywanych dotychczas w pliku JPK VAT oraz deklaracji VAT, jak również wprowadzenie szczegółowych oznaczeń określonych transakcji. Nowy raport zaczął obowiązywać od 1 października 2020 roku i… szybko okazało się, że generuje on ogromną liczbę problemów. Dokument jest skomplikowany, jego wygenerowanie (poprawne) wcale nie należy do najłatwiejszych, a niestety kary przewidziane za złożenie błędnie wypełnionych wniosków oczywiście spadają na przedsiębiorcę.

Dotkliwe sankcje

Niestety za błędy w JPK V7 przewidziane są dotkliwe sankcje. Chodzi bowiem nie tylko o wypełnienie pół wynikających z połączenia dwóch wcześniejszych formularzy, ale również o poprawne oznaczenia transakcji. Niewypełnienie tego obowiązku niestety jest surowo karane. Wadliwie przesłany plik JPK V7 jest traktowany jako ten, który uniemożliwia przeprowadzenie weryfikacji prawidłowości transakcji. Za to natomiast przewidziana jest kara w wysokości 500 zł. Oczywiście istnieje możliwość złożenia wyjaśnień lub skorygowania przesłanego pliku. Trzeba to jednak zrobić koniecznie w ciągu 14 dni od momentu stwierdzenia błędu (liczy się dzień wykrycia go przez podatnika lub pojawienia się informacji z US).

JPK V7

Wiele błędów to nie wynik zamierzonego wprowadzania organów podatkowych w błąd, ale poziomu skomplikowania formularza, z którym nie radzą sobie często nawet księgowi. Rozwiązaniem z pewnością jest skorzystanie z pomocy generatorów JPK V7. W takich programach masz wsparcie na każdym etapie: przy wystawieniu faktury JPK w fillup,  imporcie do arkusza sprzedaży, weryfikacji i wysyłki online plików JPK VAT do urzędu skarbowego.

Co się zmieniło?

JPK V7 wprowadzony został 1 października 2020 roku. Nowa struktura pliku składa się z:

  • zbioru danych o transakcjach zakupu i sprzedaży,
  • wyszczególnienia wartości, kwot i stawek podatku VAT,
  • danych poszczególnych kontrahentów.

Plik ma dwie części:

  • część ewidencyjną, przypominającą dawny JPK VAT,
  • część deklaracyjną z pozycjami wykazywanymi dotychczas w deklaracjach VAT.

Kluczową zmianą jest uzupełnienie połączonych formularzy o oznaczenia w szczególności dla transakcji wrażliwych, narażonych na oszustwa podatkowe. Chodzi tutaj przede wszystkim o dane sprzedaży alkoholu etylowego czy wyrobów tytoniowych. Te dodatkowe oznaczenia mają pomóc w bardziej efektywnych kontrolach i wykrywaniu oszustw podatkowych. Zdaniem rządzących JPK V7 ma się przyczynić do wyeliminowania szarej strefy.

Plik JPK V7 obowiązuje w dwóch wariantach: dla rozliczeń miesięcznych JPK V7M, dla kwartalnych – JPK V7K. Deklaracje przesyła się do 25. dnia kolejnego miesiąca za miesiąc poprzedni. W przypadku deklaracji składanych kwartalnych co miesiąc z częścią ewidencyjną, co trzeci miesiąc z obiema częściami.

ZOBACZ TEŻ