Pakowanie próżniowe to nie tylko przedłużenie trwałości produktów spożywczych, ale również świetny sposób na podniesienie komfortu klientów marketów spożywczych i mniejszych sklepów spożywczych.

Badania konsumenckie dowodzą niezbicie, że klienci coraz chętniej sięgają w hipermarketach po produkty porcjowane na miejscu. Dotyczy to zarówno mięs, jak i nabiału lub owoców. Wybierając mięso porcjowane na miejscu w sklepie, klient jest pewien jego świeżości, bo opakowania zawierają zarówno datę przydatności do spożycia, jak i pakowania. Zwykle ta druga data jest dniem, w którym wyprzedaje się cała partia produktu.  

Pakowanie na stoiskach z mięsem 

Stoiska ze świeżym mięsem są w marketach jednymi z najczęściej odwiedzanych, ponieważ klienci mają świadomość, że właśnie tutaj sprzedawane jest mięso najwyższej jakości. Tu znacznie chętniej niż na ladach chłodniczych zaopatrują się w kiełbasy na grilla, kiełbasy suszone oraz wędliny. Jedyny problem z mięsami i wędlinami sprzedawanymi na takich stoiskach polega na tym, że produkty te mają znacznie krótszy termin przydatności do spożycia niż produkty topowych marek pakowane w zakładach produkcyjnych. Oczywiście tego typu mięsa niekoniecznie są pozbawione środków konserwujących, ale na to kupujący już rzadziej zwracają uwagę. Samo pakowanie świeżych wędlin i kiełbas w woreczki, papiery czy folie to opcja tylko dla klientów, którzy mięso planują spożyć w krótkim czasie po zakupieniu. A co z tymi, którzy w środę chcą kupić kiełbasy na niedzielnego grilla? 

Aby pogodzić chęć kupowania świeżych i sprawdzonych mięs z przedłużeniem ich trwałości, coraz więcej sklepów zaopatruje się w maszyny pakujące. Pakowarki próżniowe usuwają powietrze z opakowania i szczelnie je zgrzewają, nie dopuszczając jednak do uszkodzenia samego mięsa. Opakowanie stworzone jest ze specjalnej, gazoszczelnej folii barierowej, z której – za pomocą pomp próżniowych – wypompowywane jest powietrze. Dzięki takiemu zabiegowi po zapakowaniu produktu do wnętrza nie dostaje się powietrze, czyli nie ma możliwości rozwoju bakterii, a tym samym zepsucia produktu. 

Pakowanie innych produktów spożywczych

Sprzedawane zwykle na wagę produkty sypkie, takie jak orzeszki czy suszone owoce, również mogą być na miejscu w sklepie pakowane próżniowo. Po co? Otóż zbiorcze opakowanie wystawione w sklepie umożliwia degustację. Kiedy klient oceni, że jest danym produktem zainteresowany, może odmierzyć jego ilość i poprosić o próżniowe zapakowanie. Czasem takie opakowania znacznie ułatwiają pakowanie żywności na wyjazd i są niezastąpione, jeśli klient potrzebuje nietypowej ilości produktu, np. 1,7 kg suszonych moreli. Takich opakowań nie spotyka się u producentów owoców, więc market ma tu absolutny monopol.

Profesjonalne maszyny pakujące mają wysoką wydajność i trwałość, ponieważ kluczowe dla ich pracy elementy (komora i obudowa) wykonane są ze stali nierdzewnej. Maszyny nie pobierają dużych ilości prądu, ich zakup można kredytować, a inwestycja w nie – w przypadku sklepu z żywnością – szybko się zwróci. 

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here