Faktury VAT z prostym programem

0
Faktury VAT z prostym programem

Jesteś przedsiębiorcom i potrzebujesz wystawiać faktury VAT? Z pewnością przyda ci się dobry program do fakturowania, który w tym pomoże. Poszukaliśmy narzędzia uniwersalnego i w pełni funkcjonalnego.

Uraz psychiczny po wypadku

0
Uraz psychiczny po wypadku

Wypadek samochodowy niesie ze sobą nie tylko obrażenia fizyczne, lecz także często straty w sferze emocjonalnej, które nie leczone mogą pozostawić trwały ślad w naszej psychice.

Dlaczego warto nosić buty piankowe nad wodą?

0
Dlaczego warto nosić buty piankowe nad wodą

Wybierając się nad morze, czy jezioro nie zastanawiamy się zbytnio czy założyć buty piankowe. A warto byłoby poświęcić nieco czasu naszym stopom, dla własnej wygody i bezpieczeństwa.

Jak znaleźć (prawdziwe) wakacje Last Minute?

0
Jak znaleźć (prawdziwe) wakacje Last Minute?

Koniec sezonu urlopowego to idealny moment na tani wyjazd i tymczasową ucieczkę od ponurej, przygnębiającej jesieni. Jednym z najpopularniejszych haseł promocyjnych, dołączanym do ofert niczym przymiotnik, jest określenie „Last Minute”, czyli „na ostatnią chwilę”. Z założenia powinna być ona tańsza niż inne oferty. Warto pamiętać, że spora część reklamowanych w ten sposób wycieczek nie jest wcale tam bardzo korzystna cenowo. W jaki sposób szukać wymarzonego urlopu, by mieć pewność, że naprawdę trafiliśmy na dobry Last Minute?

Czym jest oferta Last Minute?

Wielu urlopowiczów traktuje pojęcie obniżki i Last Minute tożsamo. Podobnie jak spora część pracowników biur podróży. Trudno jednak posądzać ich o nieznajomość tego zagadnienia. Poszukując prawdziwego wyjazdu w ostatniej chwili, należy wystrzegać się biur podróży, które zaproponują Ci „niezwykle atrakcyjne Last Minute z dwumiesięcznym wyprzedzeniem”. Oczywiście, nie oznacza to, że zaproponowany wyjazd nie jest atrakcyjny cenowo – nie ma jednak nic wspólnego z prawdziwą definicją Last Minute.

Za wycieczkę Last Minute uznaje się oferty, które pojawiają się do kilku dni przed planowanym odlotem lub wyjazdem. Promocja taka powstaje w wyniku odstąpienia od umowy klientów danego biura podróży lub gdy nie został wyprzedany komplet miejsc w czarterowanym samolocie bądź hotelu. Jeśli firma pokryła zawczasu należności związane z rezerwacją miejsc bądź transportem, brak kompletu zainteresowanych oznaczałby stratę finansową – biuro podróży decyduje się wówczas na obniżenie marży na ofercie, by wyprzedać wszystkie miejsca.

trafić na ofertę Last Minute

Kiedy najłatwiej trafić na ofertę Last Minute?

Nie istnieją sztywne ramy czasowe, w których bez trudu zapewnisz sobie korzystny urlop na ostatnią chwilę. Szanse na ofertę Last Minute spadają latem. Jest to jedyny (poza feriami) okres, kiedy rodziny mogą wylecieć w komplecie, przez co ilość wolnych miejsc zauważalnie spada. Podobną zależność można zaobserwować w okolicach świąt Bożego Narodzenia, Nowego Roku czy majówki, kiedy wystarczy wziąć zaledwie kilka dni wolnych, aby odczuwalnie wydłużyć swój urlop.

Jeśli chcesz sprawdzić czy naprawdę trafiłeś na dobrą cenę – porównaj kilka różnych ofert. Zwróć uwagę czy zapewniają świadczenia podobnych kategorii. Możesz też sprawdzić dane historyczne – ile podobna oferta kosztowałaby w szczycie sezonu. Jeśli tyle samo – prawdopodobnie jest „Last Minute” tylko z nazwy.

Aby wyjechać na ekspresowe wakacje, niezbędna może okazać się ekspresowa pożyczka, którą będziesz mógł spłacić w dogodnych, elastycznych ratach. Warto zainteresować się zwłaszcza firmami, które oferują zobowiązania długoterminowe, takie jak TAKTO Finanse. Ekspresowa pożyczka może być rozłożona na dogodne 36 rat, dzięki czemu bez trudu dopasujesz jej wysokość do swej płynności finansowej. Zaufaj wiarygodnemu pożyczkodawcy i przekonaj się, że ekspresowa pożyczka może być bezpieczna i prosta.

Zakup mieszkania w Warszawie

0
Zakup mieszkania w Warszawie

Rynek nieruchomości w stolicy naszego kraju stanowi wyjątkowy przykład połączenia dwóch wyraźnych tendencji: ekspansywnego rozwoju jakości nowopowstających oraz odnowionych mieszkań oraz rosnącego zapotrzebowania Warszawiaków na znalezienie własnych czterech kątów. Wiele osób przystępując do przeglądania ofert, obawia się, że spośród wszystkich dostępnych lokali żaden nie spełni ich oczekiwań tak finansowych, jak i jakościowych. Jest to podejście błędne i niepotrzebnie zakładające zły scenariusz. W rzeczywistości bowiem, poruszając się na rynku nieruchomości, nie musimy być wcale pozbawieni pomocy – tą zaoferować nam pragną pośrednicy w handlu nieruchomości, dysponujący najważniejszymi informacjami: „co, kto i za ile” pragnie sprzedać.

Ceny mieszkań w Warszawie – optymistyczna perspektywa

Osoby przystępujące do poszukiwania swoich czterech kątów w Warszawie mogą odetchnąć z ulgą. W ciągu ostatniego roku ceny nieruchomości mieszkalnych nie uległy znaczącym zmianom względem poprzedniego okresu. Specjaliści oceniają nawet, że tempo wzrostu cen zaczęło wyhamowywać, co stanowi dobrą podstawę do wyciągania optymistycznych wniosków o przyszłości rynku nieruchomości. Wydaje się bowiem, że zmierza on ku powolnej stabilizacji, która z czasem może przerodzić się także w trend odwrotny względem dotychczasowego – nieruchomości bowiem mogą w ciągu kilku następnych lat zacząć tanieć.

Tworzy to niezwykle korzystną perspektywę dla osób przygotowujących się do zakupu nieruchomości mieszkalnej. Jeśli dodamy do tego fakt, że liczba mieszkań oddawanych do użytku każdego roku wzrasta o kilka (ok. 3-7) procent – nie pozostaje nic innego jak przystąpić do przeglądania ofert. Im płynniejszy cenowo rynek nieruchomości, tym większa szansa na znalezienie lokum dopasowanego do naszych indywidualnych potrzeb.

Pośrednicy nieruchomości w Warszawie – dlaczego warto zwrócić się o pomoc?

Aby jednak nie przegapić żadnej potencjalnie interesującej nas oferty, warto zdać się na pomoc zaufanych pośredników. O popularności ich usług świadczy coraz częściej wpisywanie w wyszukiwarkach frazy „pośrednik Warszawa”. Firmy świadczące takie usługi dysponują szczegółowymi informacjami, mogącymi mieć znaczący wpływ na podjęte przez nas decyzje. Przede wszystkim należy zwrócić uwagę, że poza podstawowymi danymi – takimi jak metraż danej nieruchomości, jej cena, usytuowanie w segmencie budynku – istotne są także inne właściwości, do których – jako indywidualni klienci – nie zawsze mamy dostęp.

Wśród nich znajduje się kwestia kosztów związanych z utrzymaniem danego mieszkania – nieodłączny element w ocenie każdego lokum. Warto pamiętać, że koszty utrzymania mieszkania w naszym kraju są wyjątkowo niskie – szczególnie na tle innych krajów Unii Europejskiej. Oczywiście, nie jest to powód do bagatelizowania tej kwestii. Wręcz przeciwnie – niski średni koszt utrzymania nieruchomości wskazuje, że właśnie w tym obszarze powinniśmy poszukiwać potencjalnych dodatkowych oszczędności. Fakt ten docenią zarówno konsumenci, którzy pragną dokonać zakupu w oparciu o własne oszczędności, jak i ci, którzy w dokonaniu zakupu wspierają się kredytem hipotecznym. Niskie koszty utrzymania to bowiem przede wszystkim długotrwały i regularny sposób na oszczędzanie pieniędzy. Z całą pewnością – ułatwi nam to spłatę rat kredytu oraz pozwoli cieszyć się pieniędzmi w inny, bardziej atrakcyjny z naszej perspektywy sposób.

3 przydatne gadżety, które warto mieć zawsze pod ręką

0
3 przydatne gadżety, które warto mieć zawsze pod ręką

W XXI wieku smartfon zastępuje mnóstwo gadżetów, które jeszcze do niedawna zajmowały całkiem sporo miejsca w torebce lub plecaku. Nikt nie nosi już ze sobą mini latarek, aparatów cyfrowych, czy też odtwarzaczy MP3. Nie oznacza to jednak, że możemy zupełnie zapomnieć o świecie gadżetów. Fani nowoczesności, mobilności oraz mediów społecznościowych doskonale wiedzą, które gadżety warto zabrać ze sobą z domu.

Bez powerbanku ani rusz!

Każdy bloger, vloger oraz fan mediów społecznościowych na pewno zawsze ma przy sobie powerbank, który pozwoli na stały kontakt ze światem nawet podczas bardzo długiej podróży. Wybierając sprzęt, warto zwrócić uwagę na liczbę i rodzaj gniazd USB, pojemność mierzoną w mAh, a także rozmiar i wagę gadżetu. Zaleca się wybieranie urządzeń wysokiej jakości, które mogą posłużyć nawet przez kilka lat, nie wymagają długiego ładowania oraz nie rozładowują się zbyt szybko.

Powerbank może również być oryginalnym elementem marketingu firmy. Memorabbit.pl umożliwia umieszczenie logo lub nadruku, dzięki czemu marka może zwiększyć swoją rozpoznawalność. Partnerzy biznesowi oraz potencjalni klienci lubią gadżety, które sprawdzą się w codziennym użytkowaniu.

Pendrive dla biznesmenów oraz osób pracujących zdalnie

Pendrive to niezbędny gadżet dla osób, które dużo podróżują, pracują zdalnie, a laptop jest ich nieodłącznym towarzyszem. W domu bez problemu można wydrukować potrzebne dokumenty przy pomocy własnej drukarki, jednak podczas podróży często jedynym rozwiązaniem może być skorzystanie z punktu ksero. Ważne pliki można szybko przekazać przy pomocy pamięci USB, zwłaszcza w przypadku braku dostępu do szybkiego internetu lub dużego rozmiaru plików.

Jednym z najtańszych i najskuteczniejszych chwytów marketingowych jest wręczanie podczas różnego rodzaju akcji promocyjnych praktycznych gadżetów z logo lub nazwą firmy. Zamówienie nawet kilkuset pendrive’ów nie jest bardzo dużym wydatkiem, a zdaniem większości przedsiębiorców może skutecznie przyciągnąć uwagę potencjalnych klientów oraz pomóc w zbudowaniu pozytywnego wizerunku firmy.

Ładowarka samochodowa dla zmotoryzowanych

Absolutnym hitem ostatnich lat są niewielkich rozmiarów ładowarki samochodowe, do których można podłączyć kabel USB i szybko naładować telefon, tablet lub inne urządzenie z odpowiednim złączem. Gadżet jest bardzo kompaktowy i zmieści się nawet w kieszeni lub małej torebce, co może być ważne dla osób, które korzystają na co dzień z więcej niż jednego pojazdu.

Podczas zakupu ładowarki samochodowej warto zwrócić uwagę na kompatybilność z modelem samochodu oraz posiadanymi urządzeniami. Należy również sprawdzić moc ładowarki, która ma decydujący wpływ na prędkość ładowania. Zaleca się także wybieranie ładowarek wyposażonych w nowoczesne technologie, które pomagają uniknąć przegrzania, przeciążenia oraz innych awarii.

Jak pozyskać wykwalifikowanych pracowników?

0
Jak pozyskać wykwalifikowanych pracowników

Dynamiczne zmiany na rynku pracy, a także malejące bezrobocie sprawiają, że pozyskanie wartościowych pracowników staje się coraz trudniejsze. Z problemem tym zmagają się firmy z różnorodnych branż. Chcąc przyciągnąć do siebie wykwalifikowanych fachowców, pracodawcy muszą więc działać wielotorowo.

Pierwsza praca po studiach

0
Pierwsza praca po studiach

Właśnie skończyłeś studia i szukasz pracy? Znalezienie pracy wymaga zdefiniowania swojego planu zawodowego, a także realizacji założeń ustalonych podczas jego tworzenia. Warto zapoznać się ze wskazówkami, których zadaniem jest ułatwienie tego zadania.

W pierwszej kolejności należy określić własne mocne i słabe strony, a także przeanalizować swoje umiejętności i kompetencje. Brak doświadczenia nie skreśla naszych szans na otrzymanie zatrudnienia, ale warto skupić się na umiejętnościach miękkich takich jak komunikatywność, odporność na stres, motywacja do działania, chęć realizowania ciekawych projektów. Dzięki temu można zdefiniować swoje zawodowe priorytety i sprecyzować, w jakim kierunku powinna zmierzać nasza zawodowa kariera i jakie oferty pracy wziąć pod uwagę. Podczas szukania zatrudnienia warto być na bieżąco z informacjami na temat rynku pracy – w polecanym artykule możesz poznać „Ranking najbardziej poszukiwanych zawodów w województwie śląskim”.

Przygotowanie dokumentów aplikacyjnych

Curriculum Vitae oraz list motywacyjny są przepustką do zaproszenia na rozmowę kwalifikacyjną, dlatego tak ważne jest, by zostały odpowiednio skonstruowane. Dokument taki musi być odpowiednio sformatowany i dostosowany wizualnie za pomocą odpowiednich narzędzi. Na niektórych stronach z ofertami pracy w Jaworznie i innych miejscach, można skorzystać z gotowych wzorów i szablonów. W CV powinno się znaleźć właściwe zdjęcie, chyba, że pracodawca zastrzegł inaczej. W przypadku, gdy nie możemy pochwalić się zbyt dużym doświadczeniem zawodowym, warto podkreślić informacje związane z wykształceniem oraz wszystkimi posiadanymi umiejętnościami oraz predyspozycjami. Jeśli odbyliśmy staż lub wolontariat, takie dane także należy uwzględnić w życiorysie. Nie zapominajmy o ukończonych szkoleniach czy kursach. Mile widziana będzie również wzmianka o zainteresowaniach czy pasjach. Nawet jeśli nie dotyczą stanowiska, o które się ubiegamy.

List motywacyjny stanowi uzupełnienie CV. Nie powinien powielać treści zawartych w tym ostatnim. Powinien uzasadniać, dlaczego staramy się właśnie o tę pracę, co możemy wnieść do firmy, by zagwarantować jej rozwój. Zadaniem tego dokumentu jest przekonanie rekrutera, że jesteśmy najodpowiedniejszą osobą do pracy na wybranym stanowisku.

Rozmowa kwalifikacyjna

Do rozmowy o pracę trzeba się przygotować. Trzeba wiedzieć, jak najlepiej „sprzedać” swoją kandydaturę. Uczestnicząc w wielu rozmowach z pewnością nabywamy doświadczeń, ale musimy pamiętać, że każde spotkanie jest inne, dlatego też wymaga od nas nowej organizacji działań. Należy zatem wiedzieć, jak się ubrać. Obowiązuje styl biznesowy, ale niektóre branże dopuszczają luźniejszą stylizację. Warto zapoznać się z wiedzą na temat najczęściej zadawanych przez rekruterów pytań. Rozmowa kwalifikacyjna to także świetna okazja, by wykazać się znajomością branży i posiadanymi informacjami na temat pracodawcy. Absolwenci są bardzo często rekrutowani do pracy w korporacji – więcej na ten temat przeczytasz w artykule pt. „Coraz popularniejsza praca w korporacji – Kraków zaprasza do biurowców!”.

W wielu sytuacjach zakończenie rozmowy nie musi być ostatnim kontaktem z rekruterem. Podziękowanie za poświęcony czas i możliwość ponownego zaprezentowania swojej osoby jest dobrym pomysłem.  W ten sposób zostaniemy zapamiętani i być może wzięci pod uwagę podczas następnego naboru pracowników.

Pamiętajmy, że brak doświadczenia nie przekreśla naszych szans na dobrą pracę. Nie musimy rezygnować z własnych potrzeb i oczekiwań. Wielu pracodawców stawia na młodych ludzi, na ich zapał do pracy, kreatywność i chęć rozwoju. Dobra praca jest w zasięgu ręki!

Jak usprawnić sprzedaż porcjowanych w markecie produktów

0
Jak usprawnić sprzedaż porcjowanych w markecie produktów

Pakowanie próżniowe to nie tylko przedłużenie trwałości produktów spożywczych, ale również świetny sposób na podniesienie komfortu klientów marketów spożywczych i mniejszych sklepów spożywczych.

Badania konsumenckie dowodzą niezbicie, że klienci coraz chętniej sięgają w hipermarketach po produkty porcjowane na miejscu. Dotyczy to zarówno mięs, jak i nabiału lub owoców. Wybierając mięso porcjowane na miejscu w sklepie, klient jest pewien jego świeżości, bo opakowania zawierają zarówno datę przydatności do spożycia, jak i pakowania. Zwykle ta druga data jest dniem, w którym wyprzedaje się cała partia produktu.  

Pakowanie na stoiskach z mięsem 

Stoiska ze świeżym mięsem są w marketach jednymi z najczęściej odwiedzanych, ponieważ klienci mają świadomość, że właśnie tutaj sprzedawane jest mięso najwyższej jakości. Tu znacznie chętniej niż na ladach chłodniczych zaopatrują się w kiełbasy na grilla, kiełbasy suszone oraz wędliny. Jedyny problem z mięsami i wędlinami sprzedawanymi na takich stoiskach polega na tym, że produkty te mają znacznie krótszy termin przydatności do spożycia niż produkty topowych marek pakowane w zakładach produkcyjnych. Oczywiście tego typu mięsa niekoniecznie są pozbawione środków konserwujących, ale na to kupujący już rzadziej zwracają uwagę. Samo pakowanie świeżych wędlin i kiełbas w woreczki, papiery czy folie to opcja tylko dla klientów, którzy mięso planują spożyć w krótkim czasie po zakupieniu. A co z tymi, którzy w środę chcą kupić kiełbasy na niedzielnego grilla? 

Aby pogodzić chęć kupowania świeżych i sprawdzonych mięs z przedłużeniem ich trwałości, coraz więcej sklepów zaopatruje się w maszyny pakujące. Pakowarki próżniowe usuwają powietrze z opakowania i szczelnie je zgrzewają, nie dopuszczając jednak do uszkodzenia samego mięsa. Opakowanie stworzone jest ze specjalnej, gazoszczelnej folii barierowej, z której – za pomocą pomp próżniowych – wypompowywane jest powietrze. Dzięki takiemu zabiegowi po zapakowaniu produktu do wnętrza nie dostaje się powietrze, czyli nie ma możliwości rozwoju bakterii, a tym samym zepsucia produktu. 

Pakowanie innych produktów spożywczych

Sprzedawane zwykle na wagę produkty sypkie, takie jak orzeszki czy suszone owoce, również mogą być na miejscu w sklepie pakowane próżniowo. Po co? Otóż zbiorcze opakowanie wystawione w sklepie umożliwia degustację. Kiedy klient oceni, że jest danym produktem zainteresowany, może odmierzyć jego ilość i poprosić o próżniowe zapakowanie. Czasem takie opakowania znacznie ułatwiają pakowanie żywności na wyjazd i są niezastąpione, jeśli klient potrzebuje nietypowej ilości produktu, np. 1,7 kg suszonych moreli. Takich opakowań nie spotyka się u producentów owoców, więc market ma tu absolutny monopol.

Profesjonalne maszyny pakujące mają wysoką wydajność i trwałość, ponieważ kluczowe dla ich pracy elementy (komora i obudowa) wykonane są ze stali nierdzewnej. Maszyny nie pobierają dużych ilości prądu, ich zakup można kredytować, a inwestycja w nie – w przypadku sklepu z żywnością – szybko się zwróci. 

Negatywna historia w BIK-u – czy możliwy będzie leasing

0
Negatywna historia w BIK-u – czy możliwy będzie leasing

Negatywna historia w BIK-u dla wielu firm jest końcem marzeń o nowym pojeździe. Czasem to tylko niedogodność, a czasem pierwszy krok do całkowitego zatrzymania inwestycji. Czy da się uzyskać leasing na samochód pomimo istniejących długów?

Biuro Informacji Kredytowej to miejsce, w którym gromadzone są informacje na temat zaciągniętych i spłacanych przez nas, oraz przez nasze firmy, kredytów. To tutaj banki sięgają po informacje dotyczące wiarygodności kredytobiorców. 

“Czyszczenie BIKu” – nie daj się nabrać

Osoby, które usiłują pozyskać leasing, z pewnością co jakiś czas trafiają na reklamy typu “czyszczenie BIK-u”. Takie hasła mogą sugerować, że informacje o zadłużeniach można z BIK-u usunąć, lecz w praktyce nie jest to niestety możliwe. Firmy zapewniające, że usuwają obciążające wpisy w BIK-u, zaczynają swoje działanie od pozyskania raportu na nasz temat   z BIK-u – to możliwe jest nieodpłatnie raz na pół roku. Następnie przeprowadzają analizę i za kwotę od 500 do nawet 1000 zł deklarują usunąć wpisy, które uniemożliwiają uzyskanie leasingu. Niestety w tego typu firmach próżno szukać odpowiedzi na pytanie, w jaki sposób usuwane są dane, które BIK zgodnie z prawem ma obowiązek przetrzymywać przez pięć lat.                 

W efekcie – jak podkreślają specjaliści z sektora bankowości – takie firmy występują po prostu w imieniu klienta do banku z prośbą o restrukturyzację długu. Co istotne, taką operację może przeprowadzić każda firma – bez nieuczciwych pośredników pobierających spore pieniądze i niegwarantujących praktycznie niczego. Znacznie lepiej jest, poszukując opcji leasingu, oddać swoją sprawę w ręce specjalistów, którzy nie obiecują wyczyszczenia historii, tylko realną pomoc. 

Leasing bez BIK i KRD

Wielu przedsiębiorców z negatywną historią w BIK-u po prostu rezygnuje ze starania się o kolejny kredyt lub leasing, sądząc, że to zamyka drogę do pozyskania funduszy. A to nie do końca prawda. Niestety nie każdy posiada odpowiednie zaplecze, by móc swobodnie analizować skomplikowane zawiłości bankowych umów czy negocjować warunki restrukturyzacji długu i zawarcia ugody. Ale są firmy, które tego typu pomoc oferują, dla nich leasing bez BIK i KRD będzie znacznie łatwiejszy do pozyskania. W przypadku tego typu firm nie ma zapewnień o wątpliwym usuwaniu danych z BIK, jest za to szczegółowa analiza i – jeśli tylko przedsiębiorca szczerze przedstawia wszystkie niezbędne dokumenty – jasna ocena sytuacji. Nie ma oczywiście 100-procentowej pewności, że leasing uda się pozyskać, jednak wszelkiego rodzaju wątpliwości są na bieżąco przez agentów raportowane. Co więcej, jeśli nie ma takiej potrzeby, nie musimy starać się o leasing na samochód nowy, może być używany. Ten również z powodzeniem specjalistyczna firma pomoże zarejestrować i ubezpieczyć. 

Zawsze przed wyborem firmy, której powierzymy analizę naszych firmowych finansów, upewnijmy się, co do jej doświadczenia i historii. Nie wierzmy w zapewniania, że ktoś za daną kwotę “oszuka system” i “wyczyści” nasze dane w BIK-u. Tylko szczerość w podejściu do sytuacji finansowej przedsiębiorstwa może doprowadzić do uzyskania leasingu i tym samym dalszego rozwoju firmy.

ZOBACZ TEŻ