Podcasty to popularna forma przekazu informacji za pomocą wideo lub nagrań audio. Ta forma, z uwagi na komfort odbiorcy w przyjmowaniu tego rodzaju treści, wciąż dynamicznie się rozwija. Nagrań można słuchać podczas wykonywania dowolnych czynności w domu czy poza nim. Jakie jednak korzyści z tworzenia własnych podcastów może mieć marka?

Czym tak naprawdę są podcasty?

Podcasty to publikacje głosowe lub wideo, udostępniane przez internet, zwykle za pomocą technologii RSS lub pliku audio, który można pobrać za pomocą przeglądarki. Podcasty lub videopodcasty mają różną formę, np. publikacji audio on demand, amatorskiej lub profesjonalnej audycji, vloga, a nawet kilkuodcinkowej historii czytanej przez lektora. W zależności od formuły może być jeden prowadzący lub kilku, bardzo często w tej formie przeprowadzane są również wywiady z gośćmi. Obecnie największym zainteresowaniem cieszą się podcasty rozrywkowe, pogadankowe, lifestylowe, naukowe, poświęcone nowym technologiom czy biznesowe. Podcasting bardzo szybko rozwija się wśród marek, które szukają nowych form promocji, angażowania odbiorców i zbudowania pozytywnego wizerunku.

Podcasty firmowe – nowy głos marki

Podcasty firmowe mogą stać się wartościowym kanałem marketingowym dla marek z różnych branż. To rodzaj komunikacji z odbiorcami, który możemy wykorzystać, nie angażując innych twórców. Podcasty firmowe powinny wspierać strategię biznesową – w zależności od charakteru firmy, audycje mogą być prowadzone zarówno w lekki i zabawny sposób, jak i spełniać rolę informującą czy edukacyjną. Jeżeli autorskie podcasty nie wpisują się w strategię marki, warto rozważyć podcasty sponsorowane we współpracy z influencerami, którzy poświęcają część, a nawet większość audycji na rozmowę o branży, konkretnej marce, usłudze czy produkcie. Mogłoby się wydawać, że podcasty sponsorowane, które mówią o firmie lub ofercie, nie są zbyt przekonujące i atrakcyjne, jednak nie musi tak być. Wszystko zależy od tego, kto i w jaki sposób dociera do słuchaczy.

Podcasty sponsorowane z influencerami

Dlaczego podcasty warto realizować we współpracy z liderami opinii? W tym przypadku działa marketing rekomendacji – lubimy słuchać ulubionych blogerów czy vlogerów i często liczymy się z ich zdaniem. Chcemy poznać szczere opinie osób, którym ufamy w kwestii wyboru danych produktów czy usług. Niestety w przypadku podcastów autorskich 30-minutowa promocja produktów czy usług raczej się nie sprawdzi – lepiej postawić na edukację na wysokim poziomie niż reklamę. Kluczowe są nie tylko ciekawe historie, porady, przekazywana wiedza, lecz także efekty dźwiękowe czy montaż. Aby podcasty sponsorowane czy firmowe rzeczywiście przynosiły dobre efekty, warto podjąć współpracę z agencją content marketingową, która wie, jak przyciągnąć słuchaczy, dystrybuować content oraz realizować cele biznesowe, co jest niezbędne, do osiągnięcia wysoki wyników kampanii.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here