Content marketing – bazujący wciąż głównie na treściach pisanych, choć nie tylko – to bardzo skuteczny typ działań promocyjnych. I wydawać by się mogło, że skoro chodzi w tym przypadku o przekazywanie wiedzy, to najlepszymi specjalistami będą ludzie z wewnątrz organizacji. Dlaczego w praktyce wcale tak nie jest?

Content marketing, czyli współpraca profesjonalistów ze specjalistami

Content marketing korzysta w głównej mierze z tekstów o charakterze informacyjnym, przekazujących pewną – ogólną lub bardzo szczegółową – wiedzę z danej branży. Za pisanie tych tekstów odpowiadać muszą specjaliści zajmujący się copywritingiem, żeby zachować pełną poprawność językową i właściwy styl. Jednak trudno sobie wyobrazić, żeby copywriter miał głęboką wiedzę dotyczącą każdej branży.

Dlatego podstawą do stworzenia tekstu jest gruntowny research, a często też konsultacja merytoryczna z klientami zamawiającymi tekst. To pozwala w prawidłowy językowo sposób przekazać merytorycznie trafne informacje. Dobra agencja content marketing prowadzi często co najmniej przez kilka miesięcy i w tym czasie oczywiście copywriterzy też się wiele nauczą i będą w stanie przynajmniej niektóre teksty tworzyć zupełnie samodzielnie.

Content marketing to różne formy!

Pojęcie content marketingu jest nad wyraz pojemne. Mieszczą się w jego ramach oczywiście i teksty blogowe na stronę, i różnego rodzaju informacje, e-booki czy raporty, ale content marketingiem będą też merytoryczne filmy czy podkasty. Gdzieś jednak u podstaw wszystkich tych form leży tekst: nawet jeśli tylko w formie scenariusza.

Tym, co łączy różne formy w ramach szeroko rozumianego content marketingu, jest długość przekazu. Raczej nie będą to teksty na fanpage, a tym bardziej na Twittera, choć można oba te kanały dystrybucji w pewien sposób wykorzystać. Content marketing to jednak dzielenie się wiedzą, a ta przeważnie jest na tyle zniuansowana, że ograniczona przestrzeń mediów społecznościowych pozwala w najlepszym razie zaanonsować temat.

Promocja warta zaangażowania

Content marketing może wydawać się niektórym organizacjom niezbyt opłacalną formą promocji, ponieważ nie ma tutaj krzykliwości i clickbaitu, więc nie ma też skokowego wzrostu zainteresowania, a dodatkowo zwykle prowadzenie kampanii content marketingowej wymaga zauważalnego zaangażowania własnych ekspertów w zakresie konsultacji merytorycznych. To wszystko prawda, jednak dobrze prowadzona kampania wykorzystująca content marketing przekłada się na znaczący wzrost rozpoznawalności marki i budowę jej eksperckiego wizerunku. Długofalowo skutki będą więc doskonałe, jeśli już na początku kampanii podejmie się konieczne zaangażowanie.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here