Nie jest tajemnicą, że żyjemy otoczeni przez reklamę. Przeciętny człowiek widzi tysiące reklam każdego dnia, więc aby nie zostać osaczanymi reklamami, nauczyliśmy się „odfiltrowywać” reklamy, które nas nie interesują. Dla marketerów oznacza to, że musimy znaleźć sposób na pokonanie tej bariery i dotarcie do naszej grupy docelowej. Jednym z naszych najgorszych wrogów jest zmęczenie reklamą, które powoduje, że kampanie po pewnym czasie obecności w obiegu przestają być skuteczne. Na czym to polega i jak z tym walczyć?

Co to jest zmęczenie reklamą?

Zmęczenie reklamami występuje wtedy, gdy Twoi odbiorcy widzą reklamy tak często, że tracą zainteresowanie. Wskaźniki kliknięć i innych działań spadają. Problem ze zmęczeniem reklamą polega na tym, że Twoja kampania reklamowa staje się mniej skuteczna. Z kolei to obniża wynik jakości, więc reklamy nie są wyświetlane tak widoczne, ponieważ nie są one traktowane priorytetowo przez algorytmy platformy reklamowej. W rezultacie koszt za kliknięcie idzie w górę i w górę i otrzymujesz gorsze wyniki.

Sposoby na poradzenie sobie ze zmęczeniem reklamami

Monitoruj swoje reklamy

Aby wyeliminować zmęczenie reklamą, pierwszym krokiem jest prawidłowe wykrycie tego i zidentyfikowanie. Dlatego należy sprawdzać statystyki często, aby zobaczyć, jak publiczność wchodzi w interakcje z reklamami. Oto główne wskaźniki, które powinieneś monitorować: współczynnik klikalności lub CTR, interakcje i inne działania użytkownika, częstotliwość, z jaką wyświetlane są Twoje reklamy.

Korzystaj z różnych kreacji reklamowych

Główną przyczyną zmęczenia reklamą jest nadmierna ekspozycja na tę samą reklamę. Dlatego jednym z najlepszych sposobów, aby temu zapobiec, jest przygotowanie się i tworzenie różnych kreacji dla tej samej kampanii. Aby jeszcze bardziej zoptymalizować proces, można ustawić automatyczną rotację, dzięki czemu jedna reklama zostanie automatycznie zastąpiona następną, gdy jej CTR spadnie zbyt nisko.

Zmiana grafiki

Kiedy przeglądamy Internet lub korzystamy z sieci społecznościowych, jesteśmy w stanie niemal natychmiast wykryć reklamy, które są nam znane i nawet nie zwracamy na nie uwagi. Dlatego, aby ponownie zrobić wrażenie, może być bardzo przydatne, aby zmienić grafikę w reklamie. Postaraj się, aby zmiana była naprawdę radykalna, zmieniając główne kolory lub nawet motyw przewodni grafiki. Na przykład, jeśli reklamujesz markę kosmetyków, możesz wykonać zmianę szminki w odcieniach pomarańczy do zielonych i niebieskich cieni do powiek.

Zaplanuj reklamy o różnych porach dnia

Jedną z opcji, o której być może nie myślałeś, jest zaplanowanie swoich kampanii reklamowych, aby zostały uruchomione w różnych porach dnia. Zmieniając przedział czasowy, można dotrzeć do użytkowników, którzy mają różne przyzwyczajenia związane z czasem korzystania z internetu. Na przykład, można uruchomić kampanię w godzinach porannych, a gdy metryka wskazuje, że wyniki nie są pozytywne, zmień kampanię na popołudnie. W ten sposób dotrzesz do nowej publiczności, która zobaczy Twoje reklamy po raz pierwszy.

Przeanalizuj fazę lejka sprzedażowego

Kiedy reklama zaczyna wykazywać oznaki zmęczenia reklamą, nie osiągając pełnego potencjału, musimy zadać sobie pytanie, czy nie ma problemu ze strategią kampanii. Możliwe, że problemem jest to, że komunikat nie jest odpowiedni dla etapu lejka sprzedażowego, na przykład, że jest to reklama, która zachęca do zakupu, gdy użytkownicy są jeszcze w fazie poznawania produktu. W związku z tym trzeba będzie dostosować swoje komunikaty i kreacje, aby osiągnąć maksymalny wpływ w każdym punkcie lejka sprzedażowego.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here