Pracujesz w jednym organizmie firmowym już jakiś czas, ale ani widu, ani słychu o tym, by szef czy zarząd szykował dla Ciebie jakąś podwyżkę lub awans? Musisz walczyć o swoją wyższą pozycję w pracy, a możesz to zrobić w bardzo łatwy sposób – opanowując kilka istotnych technik negocjacyjnych oraz prezentacji własnych atutów i osiągnięć. Nie odpuszczaj, bo nie pracujesz dla idei, a Twój wysiłek musi być jakoś doceniony, dzięki temu wpłynie to korzystnie zarówno na Twoje samopoczucie i rozwój intelektualny, jak także na efektywność Twojej pracy, czyli ostatecznie zyski podmiotu, w jakim jesteś zatrudniony.

Nie ma nic bardziej denerwującego niż niedocenienie, gdy ktoś za Ciebie zgarnia całą śmietankę, ale jeśli coś złego się stanie, Ty wypijasz piwo, którego sam nie naważyłeś. Warto zatem do takich sytuacji nie dopuszczać, a jeżeli ich pojawienie się w naszym życiu zawodowym nie jest naszą winą a osób trzecich, koniecznie trzeba błyskawicznie zareagować. Poniżej prezentujemy kilka cennych i przydatnych wskazówek.

Jak awansować w pracy?

Zrozumienie dla przełożonego

Musisz uzmysłowić sobie, jaki tak na dobrą sprawę jest w ogóle Twój pracodawca. Jaki mechanizm pracy on obrał, czym się kieruje, jakie zasady i wartości wyznaje, na co w szczególności zwraca uwagę, czy jego poglądy i podejście do nagradzania pracowników są takie same jak Twoje rozumienie. Być może jego koncepcja rozwoju firmy i motywowania personelu jest po prostu zupełnie inna niż Twoja, ale niekoniecznie gorsza. Może na swój awans musisz nieco jeszcze poczekać, albo postarać się inaczej. Niestety, skoro masz przełożonego, to aby uzyskać sukces powinieneś się do niego dostosować. Musisz podjąć wysiłek, aby określić oczekiwania Twojego przełożonego i zrobić wszystko, co możliwe, żeby im sprostać. Nie chodzi jednak o to, aby przekraczać zakres swoich kompetencji, obowiązków itd., ani żeby się tym bardziej podlizywać.

Nie bój się przedstawiać pomysły

Jeżeli masz jakąś ideę, widzisz coś jeszcze lepiej niż koncepcja, która przeszła, masz własną wizję i swoje indywidualne zdanie na jakiś temat – nie rezygnuj z podzielenia się tym na spotkaniach, w których uczestniczy zarząd czy Twój szef. Pokaż, że masz coś konkretnego do powiedzenia. Niech wszyscy Cię usłyszą, dowiedzą się, że jesteś kreatywny, że wykazujesz zaangażowanie. To bardzo ważne, bo pokazujesz tym samym, iż nie jesteś szeregowym, przeciętnym pracownikiem, ale kimś, kto się wyróżnia. Kilka takich wizji własnego autorstwa, a na pewno wpadniesz w oko zarządowi, który prędzej czy później to doceni awansem. Po prostu opłaci im się inwestować w personel, który przyniesie coś konkretnego dla rozwoju ich firmy.

Stwórz swój image

Jeżeli chcesz być docenionym, bądź profesjonalny, a w tym celu niezbędne jest zadbanie o właściwy wizerunek. Nie wdawaj się w niepotrzebne zatargi, nie plotkuj, trzymaj język za zębami wtedy, gdy nie jest wartościowe wypowiadanie się. Bądź obiektywny i neutralny w kontaktach z ludźmi, ale jednocześnie miły i uprzejmy, tak aby nikt nie miał Ci nic negatywnego do zarzucenia. Zadbaj także o swój wygląd zewnętrzny – jeżeli przykładowo chcesz awansować na stanowisko managera, powinieneś się dobrze prezentować. Zatroszcz się o schludny wygląd, dress code, makijaż, ładne uczesanie włosów, stosowny strój. Nie ubieraj na siebie byle czego, nie przesadzaj z akcesoriami, biżuterią czy ostrym pomalowaniem. Zakładaj pełne buty, stosuj odpowiednie kroje i fasony oraz długości ubrań.

 

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here